Пані Уляна - одна з найтурботливішіх та дбайливих вихователів. А ще дитячий психолог та логопед, що знайшла своє покликання у тому, щоб допомагати розкрити потенціал кожного з вихованців.
Про те чому психологія, це трішки магія:
Те, що я стану психологом, мені «напророкувала» мама )
Спочатку я не віднеслась до цього серйозно - для мене ця спеціалізація здавалася легковажною.
Але якось довелося пройти психологічні тести. Коли дали розшифрування результатів, я була вражена! Мені здалося, що це якась магія - настільки все співпало та допомогло мені краще себе зрозуміти.
Психологія важлива для самопізнання, а також дозволяє краще пізнати іншого. Розкрити те, що приховано десь дуже глибоко. Вона відкриває внутрішні таємниці.
Для того щоб зрозуміти , як це працює, що впливає на становлення людини, та як внутрішнє проявляється у зовнішній поведінці, я вивчилась на психолога.
Мене захопила саме дитяча психологія, тобто період формування особистості.
Про те, що має більший вплив на формування особистості - гени чи виховання?:
Суперечка про те, що важливіше - гени чи виховання, ведеться вже давно та однозначної відповіді немає. Але на мою думку, виховання має вирішальний вплив. І те, що іноді називають «генами» насправді є наслідування поведінки дорослих. Тому дуже важливо коли ти поруч з дитиною, бути «кращою версією себе».
Дотримуватись такої поведінки, до якої хочеш привчити - секрет успіху будь-якої системи виховання.
Про індивідуальний підхід до розвитку кожної дитини:
Одне з найпоширеніших питань в батьків - «Як правильно» виховувати дитину?».
На мою думку, немає одного універсального правила. До кожної дитини в садочку ми шукаємо індивідуальний підхід. В нашому садочку лише 12 діток у молодшій групі, тому ми можемо не просто приділити увагу кожній, але й скласти та впроваджувати індивідуальну програму розвитку.
Про те, чому вчасне встановлення розумних меж формує свідому особистість:
Виховання за системою Монтессорі дає дуже багато можливостей для дитини: у вільному доступі ігри з водою, крупами та будь-якими фарбами. Можна брати та використовувати все що бачиш.
Чи має ця свобода обмеження? Так. Їх небагато, але вони дуже прості та чіткі: не можна робити те, що шкодить
- самій дитині
- іншим
- середовищу
І ці правила непорушні тому, що це може призвести до негативних наслідків. Дитина цього ще не розуміє та не може спрогнозувати наслідки власних дій. Тому ці правила встановлюють дорослі і слідкують щоб їх дотримувалися.
Коли починаєш не лише розуміти, але й вірити у дива:
Я не відразу повірила у систему Монтессорі. Про неї нам розповідали ще в інституті, але вона здавалася дещо фантастичною - діти самі обирають з чим «працювати», роблять це в тиші, охоче допомагають один одному та вміють чекати своєї черги…
Але зараз, коли я з цим працюю та бачу зміни, які відбуваються з дітками, я починаю вірити в дива ) Вірніше я розумію - такий формат повністю відповідає внутрішнім потребам дитини та є природнім. Він допомагає розкрити внутрішній потенціал та формувати гармонійну особистість.
Дуже радію, коли бачу прогрес та розвиток своїх підопічних - як вони вчаться самостійності, кожного дня роблять все нові відкриття та дотримуються певних правил садочка не тому, що їх вимагають, а тому що розуміють чому вони необхідні.
Так що ж таки свобода по Монтессорі?…
Ні в якому разі, це не вседозволеність.
Це можливість розвиватися своїм шляхом, розкривати власну особистість.
А ще свобода вибору діяльності, яка необхідна дитині саме зараз. Маючи таку свободу, нормалізована дитина ніколи не обере деструктивну поведінку. Бо її діяльність має на меті створювати, а не руйнувати.
Про власний розвиток та плани на майбутнє:
Так, дуже багато з того що я вчила та використовувала у роботі до цього, мені стало у нагоді - у кожній дитині ми бачемо особистість та потенціал, а не просто «ще один з групи».
І це дуже великий дар, якій Дорослий може дати Дитині - можливість розкрити унікальність.
Точно можу сказати, що у цій роботі я розкриваю свій потенціал. Ця система дуже сучасна та всеохоплююча. , Багато чого хочеться застосувати та спробувати, тож чекаю кожного робочого дня з тим же захватом, як дітки.Це ті можливості, які хотілося б дати своїм майбутнім дітям!